onsdag 8 maj 2013

Några tips!

Jag är INTE utbildad inom idrott och jag kan inte specielt mycket inom ämnet, men tänkte ge er några tips inom löpning! Några tips som hjälpt mej.

Första: När du springer i uppförsbackar ska du springa med små steg. Det är inte alls lika jobbigt som när man tar långa kliv.

Andra: Försök att inte öka farten i uppförsbacken för då blir det jobbigare att ta sej upp. Specielt om det är en lång uppförsbacke.

Tredje: När jag kommer till en jobbig uppförsbacke och känner att jag inte orkar mera så intalar jag mej själv att jag får börja gå 10 sekunder EFTER att jag kommit upp för backen. Jag tvingar mej upp och börjar räkna sekunder. När jag kommit till 10 så känns benen alltid bättre och jag fortsätter springa. Jag lurar min hjärna lite ;)

Fjärde: Om du blir skitnödig- Försök glömma det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar