måndag 6 maj 2013

Löpträning

Imorse bestämde jag mej för att vara med på kvällens löpträning. Det var med lite skräckblandad förtjusning jag bokade min plats online imorse :)
Jag visste ju hur jobbigt det skulle bli...

Så klockan 16.50 gick jag in i receptionen på gröndal. Där stog tre vältränade killar och jämförde varandras nya pulsklockor. Efter att ha kollat på dom i 2 sekunder insåg jag att dom måste ha sprungit i många år och att dom springer ofta... Funderade på att sakta börja backa mej ut ur rummet och skita i löpträningen, men stog kvar. Bara för att jag bestämde mej för att stå kvar så kom det nästa sekund in 3 andra sportiga killar och ett marathonproffs! "Oh my god!" Tänkte jag...

Såhär såg 90 min passet ut:
-Uppvärmning, joggning 2,5km.
-Stretch och genomgång av olika stretchövningar.
-Olika styrkeövningar
-5km löpning i låååååånga uppförsbackar.
-Stretch i solen och frågestund :)

Under uppvärmningen sprang vi förbi en orm. Jag hoppade 1 meter upp i luften och skrek till, jag blev så rädd!
Killarna tyckte det var lite roligt och klappade mej på axeln med några tröstande ord.

Jag hade alldelles för mycket kläder på mej (hur ska man veta vad man behöver ha på sej?) , men det gick bra!
Det var första gången jag sprang och pratade samtidigt! Det var roligt att samtidigt som jag sprang lärde jag känna en kille från Scania i Peru :)

Nu längtar jag lite till nästa måndag då jag ska gå på löpträning igen :)

Kram

Ps. Bild: Dagens mat. Ds.
Ps 2. Imorgon ska jag äntligen träffa min PT! Spännande! Ds.


2 kommentarer:

  1. hahah du är bara bäst....

    Girlpower.....

    Hade jag kunnat springa så hade jag också stått där och stretchat....men såna pass är bara och glömma...mysjogg för mig om ens det går...

    SvaraRadera
  2. hehe vilken kul berättelse med löpträningen! det tyckte jag var underhållande!!:)) heja heja dig!
    kram!

    SvaraRadera