torsdag 30 maj 2013

Hälsporre

Vaknade imorse och kollade ut genom fönstret. Såg solen och blev himla glad och pigg. Tog första steget och skrek till av smärta! Min häl gjorde verkligen ont!!! 
Kände att jag måste göra något åt saken.  Så imorse ringde jag till företagshälsovården och fick en tid idag redan. (Varför ska det vara så svårt att få arslet ur ibland?) 
Dagen gick verkligen sakta och den var smärtsam. 
På eftermiddagen åkte jag upp till läkarn. I det skedet hade jag så ont att tårarna brände i ögonlocken. 
Läkarn kände på båda fötterna och frågade och lyssnade. Han konstaterade rätt snabbt att jag har hälsporre. Fick 25 dagars medicinkur mot inflammation, smärtstillande, inlägg till skorna och några bra råd. 
Ingen löpning på ett bra tag :( Jag blev så ledsen när han sa det. Jag hade ju på känn att jag skulle få dras med denna onda häl ett bra tag, men visste inte att man kan ha ont i över ett år! Nu ska jag vila foten så mycket jag kan så hoppas vi jag är igång snart igen. När det onda är borta ska jag vänta minst en månad innan jag börjar springa igen. Och då skulle jag springa 1km först och sakta öka avståndet. 

Ska vara hemma från jobbet imorgon och vila. Det är så sällan jag är ensam så flickorna ska få vara på dagis några timmar. Micke har storstädat här idag så det behöver jag inte heller tänka på :) Hoppas solen skiner så att jag kan ligga på baksidan och sola :)

Kram


Ps. Om du ska till läkarn på eftermiddagen och innan det har jobbat 7 timmar med svettiga skor så kan du skölja fötterna och byta strumpor innan du går in till läkarn......... Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar