söndag 17 mars 2013

***VARNING***

Vill börja med att varna känsliga läsare!!
Sluta läsa nu om ni inte tycker om att läsa om avföring!!

Det är nämligen så att min mage har varit i uppror denna vecka. Har stundvis haft jätte ont i magen. Det känns som halsbränna fast i magen... Min avföring är nästan svart och jag får ibland jätte ont i magen efter toabesök.
Funderade igår på vad det kan vara.. Så kom jag på att jag ju var och gav blod i måndags. Det måste vara järntabletterna som spökar!! Min mage har aldrig reagerat såhär förut. Dock var det 4 år sedan jag gav blod sist...
Känns inte alls lockande att äta ännu 1,5 karta av dessa tabletter.
Någon som har testat Blutsaft eller nån annan tablettsort?
Mitt järnvärde låg på 125 (lägsta man får ha för att ge blod) så jag måste äta nån sort av järn för att inte få järnbrist.
Ska åka en sväng till apoteket idag och kolla vad dom har där.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. lecolachjälpte efter att w föddes, (så magen börja fungera igen)

    SvaraRadera
  2. jag åt en sort när jag var gravid, som inte påverkade magen.. blutsaften funka också, bäst av alla, den fick upp järnet bra..

    SvaraRadera
  3. Christina Niinimö19 mars 2013 kl. 15:11

    Niferex åt jag när jag var gravid! Jätte snälla mot magen! Hoppas det blir bättre!

    SvaraRadera