söndag 10 mars 2013

RRS pass nr 3.

Röhnisch runningschools sista pass denna vecka.

Övningens beskrivning:
"Värm upp med en rask promenad (10min) till en backe. Backen ska vara ganska brant, men inte för kort. Det ska ta minst 1 minut att komma upp. Gå eller spring, vilket du orkar, upp för backen. Gå eller spring sakta nerför. När du kommit ner vänder du och börjar genast om."

Det gick jätte bra! Hade lite träningsvärk från gårdagens träning, men jag är nöjd.
Jag joggade/sprang upp och gick ner. Känner såhär i efterhand att jag kunde ha gett mera, men i morgon är det en ny vecka. Nya möjligheter :)

Efter första veckan i springskolan så måste jag säga att första passet (Mysjogg)
var min favorit. Och jag som trodde hela 5 veckorna skulle vara lite mysigt och rosa sådär liksom...men oj vad jag trodde fel! Efter intervallträningen hade jag spyan i halsgropen och vaderna sved som tusan. Som tur var backträningen lite roligare :)
Väntar med spänning på nästa veckas pass :)) Hörde rykten om att det skulle vara 4 pass nästa vecka! Bring it on!!! ;)

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar