tisdag 12 mars 2013

RRS pass 4.

Har verkligen väntat på veckans första pass. Mitt favvopass jag kallar "Mysjogg".

Övningens beskrivning:
"Du ska vara ute 32min. Se ut en runda eller vänd tillbaks efter 16min. Börja jogga sakta och jogga så länge du orkar. När du absolut inte orkar längre, då går du så snabbt du orkar tills dess att det gått 4 minuter från passets start. Börja om, dvs, jogga så länge du orkar och gå sedan fram till dess att det gått 8 min har gått osv osv."

Jag körde mitt egna race idag som förra veckan. Det blev 7,5km på 48 min. Längre distans än förra veckan och på kortare tid!! Jag har som mål att springa Scaniamilen på under 60 min. Det är i slutet på maj...
Idag kändes det jobbigt att jogga. Kan gårdagens blodgivning påverka fortfarande? Eller är det ökade hastigheten som känns så mycket?
Och så fick jag håll. Varför får man håll? Jag hade inte ätit innan. Måste googla :)

Nu är det två jobbiga pass kvar denna vecka som jag konstigt nog ser fram emot hihihihi! Ska klämma in ett styrketräningspass i veckan också. Sugen på Kettlebells :)



1 kommentar:

  1. Tror att blodgivningen påverkade dig. Men tänk på att de är mycket tacksamma som får blod!
    / Charlotta

    SvaraRadera