måndag 11 mars 2013

Ge blod!

Jag gav blod första gången när jag fylde 18 år. Sen dess har jag gett blod rätt så regelbundet. Nu senaste 4 åren har jag varit gravid, ammat, varit gravid, ammat...
Gick till blodbussen förra hösten, men då fick jag inte ge blod då jag tatuerat mej på sommarn. Efter tatuering måste man vänta 6 mån innan man får ge blod.
Så i fredags frågade en kollega om jag idag skulle följa med och ge blod. Självklar ville jag det!
Så innan lunch gav jag blod. 4,5 dl tar dom.
Blodet går till människor som varit i nån olycka, har cancer, är gravid eller något annat.
Som tack fick jag en Iittala Kivi lyckta <3 Sand färgad.
Win win alltså :))

Ps. När man gett blod ska man ta det lugnt resten av dagen. Vilodag från träningen alltså :) Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar