söndag 17 mars 2013

RRS pass 6.

"Värm upp med en promenad , 10 min till en backe. Backen behöver inte vara så brant, men ska vara ganska lång. Det ska helst ta två- tre minuter att komma uppför.

Gå eller spring uppför backen, vilket du orkar. Gå eller spring ner. Vänd och börja om direkt.
Jobba med backen i 30 minuter.
Efter backpasset ska du ta en så lång promenad du orkar och hinner."

Kommentar: Solen sken och vädret var perfekt! Hade innan planerat ut en backe som visade sig vara helt isig. Gick till nästa backe som låg i solen.
Första 15 minutrarna kändes jätte jobbiga. 10 följande minutrarna var ok. 5 sista minutrarna gav jag gärnet :)
Övningen kändes verkligen i benen. Vänstra lårets baksida stramade på nått konstigt sätt. Kändes som om muskeln skulle varit 5 cm kortare helt plötsligt. Ville inte avbryta mitt i övningen så ska stretcha ordentligt nu hemma istället.
Promenaden man skulle ta efter backpasset blev en mysjogg hem på ca 3 km. Började frysa när jag var svettig.
Nu väntar jag med spänning på nästa veckas löppass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar