onsdag 6 mars 2013

Första passet avklarad!

Hejhopp!

Har idag klarat av första passet i Röhnisch runningschool!
Jag har tänkt på passet mycket idag och känt mej både nervös och pirrig. Kommer jag orka ens 4 minuter? (Hela 32 minuter skulle övningen ta.) Hur kommer knät reagera? Osv osv.
Så när jag äntligen kom hem från jobbet klädde jag om direkt. (Våga inte ens sätta mej på köksstolen pga rädsla att inte komma iväg)
Starta runnkeepern och satte mobilen i fickan. Började jogga. Joggade förbi några som var ute och promenera , men joggade alltså inte snabbt. Efter ett tag började jag fundera att visst går det bra idag! Har inte tränat alls på 2 veckor pga förkylning så jag trodde detta skulle vara jätte jobbigt!?!?
Lite mer än Halvvägs saktade jag in farten lite (slutade inte jogga) och plocka fram mobilen. Den visade att jag hade joggat 35 minuter redan! Jag blev så glad!!! tänk att jag orka!!! Plockade fort ner mobilen i fickan och joggade lite snabbare hemåt.
Orkade jogga ända hem. Stolt som en tupp ropade jag efter Micke så jag kunde berätta till honom vad hans fru just lyckats med :)))
Joggade 7,2km på ca 57 minuter. Jag är jätte nöjd! Det är ju första gången jag joggar sådär långt på många många år.
På fredag ska jag göra nästa pass. Längtar :)

Imorgon blir det 12 timmars arbetspass...puh... Efter det är man jätte trött i kroppen vill jag lova!
Lagade köttfärssoppa på rotfrukter och massa goda kryddor :)

Nej nu måste jag sova.
Kram!

Ps. Ska bli intressant att se om jag kommer upp ur sängen imorgon. Träningsvärk redan i vaderna...hihihihi! Ds.





1 kommentar:

  1. Du är helt sanslöst duktig... jagvill jogga jag med men jag får inte ... undra vad som händer om jag gör det iallafall....törs jag prova...jag har ju doktors order INTE JOGGA...
    vill vill vill....
    kör hårt du fixar detta det vet jag.....lyckea till....

    SvaraRadera