måndag 1 april 2013

Löparskor

För tillfället springer jag i mina gamla utslitna Nike Air Citius. Minns inte hur många år jag haft dom. 5-6år!?
Var inne på Intersport och frågade lite om löpskor. Jag fick springa på deras löpband och dom gjorde en fotanalys på mej.
Enligt försäljaren hade jag lite överpronation. Springer alltså innåtlutande med fötterna. Det var dock jätte lite så det skulle jag inte oroa mej för.
Han plockade fram några skor som skulle vara bra för mina fötter. Bla. Nike och Asics skor. Nike skorna blev klart favoriter!
Jag testade Nike Lunarglide +4. Dom var hur sköna som helst! Inga sömmar, mjuka, men ändå fasta.
Sen har ni säkert inte missat att jag är lite förälskad i Merrells skor ❤ Dom har ett par löparskor/barfotaskor jag är sååå nyfiken på. Jag har lite problem med mitt högra knä så dom skulle jag nog inte våga springa i jämt. Iallafall inte i början. Men skulle kunna springa i dom ibland. Barfotaskor är ju så skönt! Så har ni inte testat barfotaskor ska ni absolut göra det :)

1 kommentar: