onsdag 3 april 2013

Löpträning på Gröndal

Hejhopp!

Ännu en vabdag bakom oss. Det har faktiskt varit en jätte bra.
Först var vi hos läkarn på morgonen. Bella har en sänka på 160 (!), men vi vet ännu inte orsaken. Hon meddelade genast att hon INTE tänker lämna urinprov... Men imorgon testar vi igen. Skamm den som ger sej :) Nu på kvällen har även Stella fått hög feber *Suck*
Resten av dagen sov Bella medans jag och Stella rensa i trädgården. Solen sken och jag satt i rabatten i bara jeans och vanlig tröja! Frös inte en ända gång. Jag tycker det är helt underbart att få gräva och planera i trädgården. Vi (Jag) ska göra om en hel del på vår lilla plätt.

När M kom hem skynda jag iväg på "Löpträning". Ett löppass utomhus. Det var himla kul!!
Upplägget såg ut såhär:

1. Uppvärmning (Jogga ca 2km)
2. Styrkeövningar (4 olika)
3. Jogging
4. Springa i kort backe (5ggr upp&ner)
5. Jogging
6. Springa i lång backe (10ggr upp&ner)
7. Jogga tillbaks.
8. Stretch.
Passet tog 90min.

Det var grymt kul och grymt jobbigt! Det var första gången jag sprang i grupp. Vi var 20st och en instruktör. Vi var tjejer och killar mellan 25-60år. Vissa var jätte duktiga, andra medelbra (kaxig som jag är vågar jag påstå att jag hör hit ;) hehe) och sen dom som var nybörjare.
Att springa i grupp tycker jag var bra. Peppande ord, bra tips, skratt och prat (Nej, jag kunde verkligen inte prata utan försökte andas och överleva, men dom andra prata!)
Jag ska absolut göra det igen :)

Dagens mat:
Frukost: Naturell yoghurt, mysli och hallon.
Lunch: Korvsoppa, 2 knäckemackor med ost och paprika.
Mellis: knäckebröd med ostskiva. Kopp gröt te.
Middag: Tonfisksallad med fullkornspasta.
2 msk vaniljkesella till efterrätt.

Ps. Tänk att vissa kan springa, prata och fiffla med pulsklockan samtidigt!!! Ds.

1 kommentar:

  1. Wow vad modig du är som vågar träna tillsammans med andra...okända!

    Jag har snuddat vid tanken men vågar inte!

    Hur har du kommit i kontakt med denna gruppen?

    SvaraRadera