torsdag 4 april 2013

Våren har verkligen kommit :)

Gokväll!

Det blev ingen träning idag. Har haft en jobbig dag med ständig huvudvärk och sjuka barn.
Tog två Panodil, men huvudvärken är kvar. Funderade på vad det kan vara. Så kom jag på att jag inte ätit godis på 4 dagar. Sockerabstinens mina vänner! ingen trevlig känsla... Nu ikväll har jag varit jätte sugen på allt sött. Jag vet att det finns mängder i köket, men nu tänker jag inte ge mej :)) M får helgen påsej sen åker allt i soppen på måndag morgon. Dom får visst äta godis, men på lördagar. Och det behöver inte finnas i varje skåp överallt.
Ska försöka undvika socker framöver. Förutom godis, choklad, bullar och glass kommer jag även undvika fruktyoghurt, juice och andra livsmedel med mycket tillagt socker. Jag säger inte att jag aldrig mera kommer äta socker, men nu känns det inte aktuellt.

Dagens mat

Frukost: Naturell Yoghurt, mysli och hallon.
Lunch: Blodpudding med hallon. Glas mjölk.
Mellanmål: Apelsin och en riskaka.
Middag: Kebab med bröd.

Bilder:
*Flickorna har haft runt 40-41 graders feber igen. Imorgon ska vi tillbaks till läkarn. Bella börjar bli lite för smal tycker jag...
*Och så kom mitt efterlängtade paket från Rönisch! Beställde deras fina reflexväst förra veckan då alla i Rönischrunningschool fick -50% rabatt på dom :))
Tycker den är jätte fin i rosa spetts. Flickig :) Mycket finare än dom neongula man ofta ser.
*Godaste lunchen på länge! Blodpudding! M avskyr det så då passar jag på när han inte är hemma :)
I vanligafall skulle jag ha lagt på jordgubbs- eller hallonsylt, men i dag tinade jag upp hallon och mosade i en skål. Var riktigt gott!
*Och så några peppande ord påvägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar