lördag 6 april 2013

Astrid Lindgrens sjukhus

Hejhopp!

Jag och Bella har spenderat 4timmar nu i väntrummet på Barnakuten. Bella vakna med 41,2graders feber och var såklart allmänt påverkad så jag och hon kom hit.
Jag kommer kräva en grundlig genomgång och inga "Det blir nog bra", "Vår maskin mäter bara sänkan till max 160 så hon fick Jackpot!", "+1 protein i urinet är inte så farligt, hon är ju glad!"
När jag sa att Bellas sänka varit max vad scaniahälsans maskin kunde mätta tyckte sköterskan att det var mycket konstigt att han inte skickat oss vidare!
Nåja nu är vi här och får ordentlig vård snart hoppas jag :)

Edit: Vid kl 20.00 efter blodprov (högsänka, vita blodkroppar osv), urinprov och lungröntgen fick vi äntligen åka hem. Bella fick antibiotikakur. Det blir återbesök på måndag. HOPPAS hon mår bättre då <3



1 kommentar:

  1. Stackarn, hoppas hon kryar sanbbt på sig!! styrkekramar till den oroliga mamman!

    SvaraRadera