söndag 28 april 2013

Backträning

Dagens löpträning var den absolut jobbigaste på mycket länge. Jag har blivit van vid mysjogg ;)

Några ord som beskriver passet: svett, gråten i halsen, kyla, skitnöd, glädje, skratt, oro, skitzofreni, uppgivenhet, sol, pannben, jävlaranamma... Skulle kunna fortsätta, men ni förstog nog vad jag försöker förmedla!?

Passet:

Började med en pw som uppvärmning. 1,5km till backen.

Backen var 750m. Delade upp backen i 3 delar. Så spranga jag först till markering 1. Joggade tillbaks till start. Vände genast och sprang till markering två. Joggade tillbaka till start. Vände genast och sprang högst upp dvs markering 3. Från 3:dje markeringen gick jag till 2:an och joggade ner resten.
Denna övning gjorde jag 3 gånger.
Super jobbigt! Ville gå hem innan jag ens var klar med omgång 1!!! Men jag gav inte upp! Gick inte en enda uppförsbacke!
Alltsomallt sprang/joggade/gick jag i backen i 32min och det blev 5.17km.
Kan ju säga att jag under dessa 32 min svor över träning, viktnedgång och hela helvetet några gånger ;)

Då jag vill förbättra mina tider och distanser inom löpningen så ska jag ha tre olika löppass i veckan i fortsättningen.
1 Backpass (Upp och ner i backe)
1 Intervallpass (Snabba intervaller blandat med saktare löpning)
1 Myspass (Långt och mysigt)

Om ni vill ha tips och inspiration inom löpningen tycker jag ni ska kika in på http://allakantrana.wordpress.com
Ida är en av mina största inspirationskällor inom träning :)

Kram

Ps. Denna backövning hittade jag på Idas blogg. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar