onsdag 17 april 2013

Dieter

Jag är en socialtjej. Jag trivs bland människor. Jag pratar mycket och skrattar ofta (oftast för högt). På jobbet står jag sällan ensam utan har ofta nån som står och småpratar vid min station.
Senaste månaderna har samtalsämnena oftast varit träning, kost eller viktnedgång. Jag tycker självklart det är jätte roligt :) Något jag lagt märke till är att jag ofta får frågan om HUR jag gått ner i vikt. Innan jag hunnit öppna munnen så svarar dom istället för mej med meningar som "Du har slutat med godis och pizza!?", "Du äter inga kolhydrater va!?", "Du går på nån diet!?" Osv osv.
När jag berättar att jag egentligen bara minskat på socker och skräpmat och börjat träna mera nickar oftast folk gillande.
Jag förklarar att jag inte tror på "Quikfix" utan tror man måste göra små förändringar som man kan leva efter hela livet. Dom flesta tycker jag gjort smarta val. Men Varför går dom flesta (som jag pratat med) på nån diet då? Har folk bråttom? Vill ha snabba resultat? Jag vet inte...
I vilket fall som helst så brukar våra samtal sluta med att personen (som själv valt att diskutera hälsa med mej) skruva på sej och säga att h*n faktiskt borde träna, äta nyttigare, sluta röka osv osv. Hehehe tycker det är så komiskt att folk känner att dom vill förklara sej innan dom säger hejdå och lämnar mej på min station.



2 kommentarer:

  1. Va du ser bra ut Maria:) Duktigt jobbat. Ja har börjat träna med en PT och de e helt super. Har aldrig tränat så hårt som nu.Värd alla pengar :)
    -Lotta

    SvaraRadera