söndag 21 april 2013

Första milen utomhus

Gokväll!

Det var meningen att jag skulle ha gått på Kettlebells idag, men så hade jag kollat fel på tiden så jag fick planera om lite.
Så ikväll blev det en löprunda utomhus. Jag hade i förväg planerat hur jag skulle springa, men var inte säker på hur lång sträckan var.
Jag tycker det gick bra! Har lite träningsvärk i lår och rumppa efter gårdagens Bodypump, men det gick bra ändå! Det är MYCKET roligare att springa ute än på löpband!!! När Runkeepern meddelade mej att det gått 30 min och att jag hade sprungit 5,1km bestämde jag mej för att springa milen under 60min. Var dock lite osäker om jag skulle lyckas då tillbakavägen hadde många uppförsbackar.

Väl påvägen hemåt kom en lång uppförsbacke. Efter det var det en kort raksträcka följt av en ännu längre uppförsbacke. För att slippa gå eller stanna efter första uppförsbacken pga trötthet så tog jag och sprang ett par varv runt en rondell som fanns mellan backarna :)) Efter det kände jag mej lite utvilad och orkade den andra långa backen.
Fnissade för mej själv och hoppades ingen såg mina varv i rondellen ;)
Men vad fasiken! Har jag bestämt mej för att springa HELA milen så gör jag det också ;)
När jag kom till mitt hus visade Runkeepern 9,57km. Så jag tog och spurtade några varv runt kvarteret. Vad mina grannar tänker om mej kan vi fundera på i ett annat inlägg ;)

Natti natti!

Ps. När jag spänner magen kan jag känna mina magmuskler!!! Jag kan känna dom ända ner vid troskanten! Det ligger ett fettlager utanpå dom, men nu jäklarns ska det tränas mage :)) Härligt när man börjar känna lite muskler här och var. Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar