söndag 7 april 2013

1:a milen!

Nu har jag sprungit min första mil :) På 59.55min! -700kcal !?

0-2 km var lite jobbiga. Tar ett tag innan jag kommer in i det. Jag tycker det är svårare att springa på löpbandet än ute.
2-7 km gick fint. Kollade på "Fångarna på fortet" och tror jag skratta högt en gång tillochmed :))
7-9km började kännas jobbigt och jag sneglade oftare och oftare på displayen framför mej.
9-10km var min värsta kilometer nånsin! Tänkte en sekund på att ge upp, men ändra mej genast!
Det började kännas tungt i huvudet och jag började bli lite orolig över hur det skulle gå, skulle jag ens orka i mål!?
Vid 9,50km började jag bli lite stressad över om jag skulle hinna innan 60min hade gått. Ökade farten sista 0,5km.
När displayen visade "10.00" sänkte jag genast farten till att gå sakta.
Jag var så himla glad över att det var över!!!
Jag känner mej jätte stolt och glad att jag klara det. Nu kommer jag dock träna löpning några veckor innan jag vågar testa igen ;)

När jag kom hem (var borta 3h) hade M dammsugit, torkade damm, moppat golven och skrubbat toaletten och badrummet. Han hade badat barnen och lunchen stog färdig på spisen!* Gud vad jag hittat rätt man <3

*Det var månadens skryt ;)

Bild 2: Dra in magen så mycket du kan, sträck på ryggen, spänn stjärten, höj axlarna, andas in och försök le. Helt ok... Ds.



2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat !
    Är såå tråkigt att springa på löpband så jag är imponerad både över det och tiden .
    Jag behöver också komma igång att träna på morgonen så jag hänger gärna med på den utmaningen så fort jag är frisk .

    ha en fin dag

    SvaraRadera