lördag 19 januari 2013

Helt vanlig lördagsmorgon...

Jag vakna vid 8. Då sprang Stella runt i bara blöja (vi har super kallt i lägenheten!) , Bella lekte med Ipaden och Micke sov på soffan. Det är då man känner att man skulle vilja göra det ena och det andra åt sin man!!!
Efter att jag bytt blöja på Stella (som var full med bajs) klädde jag på flickorna. Så plockade vi tillsammans fram frukosten. Det mesta av irritationen hade lagt sej och jag tänkte att det skulle bli en mysig frukost med tänt ljus och massa mys...
Först råkade Bella välta mjölkpaketet (1,5l nyöppnad såklart) så halva köksbordet svämmade över. Rostmackorna var bara att slänga. Sen skulle Stella absolut klättra förbi min stol och självklart ramla mellan stolarna ner i golvet huvudet före. I det skedet hade jag glömt att jag kokade ägg. Bara att kasta dom. Påvägen till köksbordet halkade jag på en gurkbit och råkade sparka våran söta lilla kanin.
I något skede har Stella hunnit peta in en apelsinkärna i näsan som hon nu sitter och försöka gräva ut.
Efter ca 10 minuters kaos sätter jag mej ner och tar en stor sked yoghurt i munnen. När jag svalt det inser jag att yoghurten måste passerat "Bäst-före"datum för länge sedan...
Jag ger upp!

Ps. I skrivande stund sitter flickorna och gubben i soffan och ser på film. Jag har städat köket och njuter av en kopp kallt kaffe i lugn och ro här i köket... Ds.

Ps2. Stella nös nyss ut apelsinkärnan. Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar