torsdag 10 januari 2013

Fröken Naturdiet

Nu ska jag berätta till er om min lilla hemlighet. Mitt skelett i garderoben...

Hon heter Naturdiet. Hon smakar illa och hon gör mej så förbaskat hungrig. I hennes sällskap blir jag grinig, gråtmild, arg och lättretlig. I hennes sällskap kan jag bara tänka på mat och godsaker.
Hon gör att jag snabbt tappar vikt, men då jag tröttnar på henne rätt snabbt får jag lika snabbt tillbaks dom tappade kilona. Och oftast får jag något extra kilo på köpet.
Hon och jag har en konstig relation. Vi träffas då och då. Till en början är hon min bästa vän. Efter några dagar hatar jag henne. Ändå tar jag henne alltid tillbaks.
I hennes sällskap tappar jag all fokus på träningen. Försöker jag träna så är jag svimfärdig efter 10 minuter och ger upp. Jag går hem från gymmet med yrsel och magen kurrar något förbannat. Jag vet att hon väntar på mej där hemma på diskbänken. Jag börjar känna avsky.
På kvällen har jag svårt att somna då jag är för hungrig. Vi ska inte tala om hur jag mår på morgonen...
Nu känner jag att det är dax att ta ett sista farväl. Jag gör detta med blandade känslor. Galet igentligen, men nu har jag bestämt mej. Ha det så bra min vän! Hoppas vi aldrig ses igen. Kram

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt❤sådana vänner vill man INTE ha

    SvaraRadera
  2. Ja naturdiet och alla dessa pulver blandningar har gjort mig bara mer hungrig, nej det är riktig mat som gäller för min del.. bara lära sig att äta med måtta.. och försöka att inte hämta påfyllning bara för att smacklökarna vill äta mer :-)

    SvaraRadera