tisdag 1 januari 2013

Att räkna kalorier

Go' kväll!

Har tidigare tänkt att det är jobbigt, stressigt och allmänt krångligt att räkna kalorier. Har testat det några gånger, men aldrig kommit in i det.
Nu när min vän A har pratat om Shapeup-appen så många gånger så gav jag det en chans (igentligen är detta andra chansen, men det tar vi en annan gång hehehe!).
Och nu känns det som att jag kommit igång och det känns inte alls jobbigt, stressigt eller krångligt!

Måste berätta en sak som hände idag!
Jag kom hem från promenaden och började göra mellis.
Tog fram två rågkusar och pålägg. Gjorde mina mackor som jag brukar.
Skrev in allt i shaeupen och tyckte det blev lite väl mycket kalorier (388)... Började kolla på mina mackor och började fnissa för mej själv! Så började jag plocka bort en lördagskorvsskiva (hade tyckt jag behövde 2 skivor på 1 macka!!!)och 60 (!!!!) g leverpastej!!!
Helt plötsligt var min mellis bara 270 kcal.
Mackorna och theet var jätte gott!

Var bara så kul att än en gång märka att det är inte så konstigt att jag faktiskt är överviktig!

Shapeupen gör så att det är kul att räkna kalorier och samtidigt har koll på vad jag äter :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar