lördag 18 januari 2014

Migrän och symtom

Hej!

Migrän eller spänningshuvudvärk. Vilket vet jag inte, men något är galet. 
I torsdags eftermiddag kände jag mej jätte trött, ofokuserad och det flimra i ögonen. På tvårasten satt jag och funderade på blodtrycket då jag hade flimmer jämt när jag hade havandeskapsförgiftning. 
På kvällen kände jag lite lätt huvudvärk och somna tidigt i soffan. 
På fredag morgon vaknade jag 04.00 med en känsla av att jag blivit påkörd av en lastbil. Tog mej ner till köket i mörkret då jag inte våga tända lampan pga ljuset. Tog två panodil och la mej igen. Somna omgående. 
Vakna 05.00 och då väckte jag Micke och berättade om huvudvärken. 
Tvingade mej upp och hela vägen till jobbet funderade jag på att vända hem. Då vi saknat 7 pers och hade fått låna in folk från lastbil ville jag till jobbet. 
Hela fredagen gick jag med glansiga ögon (?), ljus och ljudkänslig och bet ihop. Fick Diclofenax av en kollega och efter det kändes det bättre. 
När jag kom hem la jag mej i sängen i fosterställning och sov 2,5h. Sedan dess har jag försökt vila. 
Såhär på lördagkvällen (2,5 dygn efter första symptom) börjar det kännas bättre och huvudvärken börjar avta.

Hoppas jag imorgon mår bra igen för då börjar familjegymppan efter julledigheten :) 

Denna intensiva huvudvärk har jag haft senaste halvåret ca 1 gång i månaden. Dock var denna gång värre än någonsin...
Nästa gång bokar jag direkt tid till läkare så jag får reda på vad detta är (Tippar på migrän) och får medicin. 

Kram

Ps. Blev blåbärssoppa till middag och kvällsmål då jag igår inte ville tugga något. Gjorde jätte ont i huvudet att tugga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar