fredag 9 augusti 2013

Hejsan!

Nu känner jag att jag är klar med min oplanerade bloggpaus!!! Jag kom till ett stadie där jag hade för mycket i mitt liv och kände att bloggen blev en börda... Först tänkte jag ha en liten paus över helgen, men pausen blev längre och längre. Sen kom semestern med allt vad det innebär (Nästa sommar är jag inte hemifrån i 4 veckor!!!) och först nu känner jag att jag verkligen vill blogga igen :) 
Och nu har jag tid... Jag har inte annat än tid... För ca en vecka sedan halkade jag och tog emot mej med min vänstra arm. Den gick av. Jag KÄNDE hur den gick av... Så jag, M och flickorna åkte in till sjukhuset i Tammisaari. Jag hade så ont i armen vid det laget att jag inte kunde stå stilla och ögonen fyldes av tårar när jag såg att väntrummet var fullt med människor. Jag tänkte att det kommer ta en evighet... En sjuksköterska kom med smärtlindring utan att jag behövde be om det. Jag ringde min mamma och grät lite. Sen hann jag inte göra så mycket mera.
På mindre än 1,5h var vi påväg till stugan igen! Då hade jag pratat med läkaren, varit på röntgen, blivit gipsad och pratat med läkaren igen!!! Det kallar jag service!!! Undra vad M mutade dom med... Eller kanske hotade!? Hehehe! 
Nu ska jag alltså inte jobba förens i oktober! 
Har funderat på vad jag ska göra här hemma... Baka/Laga mat? Nej. Inreda/möblera om? Nej. Lära mej sticka? Nej. Städa? Nej, jag är ju sjukskriven!! 
Med en arm är man rätt begränsad.. Läsa böcker, träna, se på film, leta nyttigmat-inspiration på nätet. 
Har ni andra tips? 


Imorgon ska jag berätta hur det går med hälen, vikten och hur jag ska fortsätta efter sommaren!

Känns skönt att vara tillbaks!

Natti natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar