söndag 9 februari 2014

Kalas = Fika = socker?

Gokväll! 

Igår var vi på kalas. Söta O har fyllt 3 år. Stora killen :) 
Med 39 dagar (!!!) utan socker så blev jag inte ens sugen när jag såg tårtan, kakorna, cupcakesen, godiset och allt annat gott. För 40 dagar sedan hade jag tagit lite av ALLT!
Sötaste Åsa hämtade egen fika åt mej. Hur snällt var inte det??? 



DÄREMOT kan jag fortfarande tycka det är jobbigt att tacka nej till allt jag bjuds på kalas. 
när jag tackar nej får ofta förvånade blickar, värden börjar skruva på sig besvärat, får frågor som "Är du helt säker???" osv osv. 
Det enklaste skulle ju vara om alla bara godtog mitt nej och fortsatte servera dem andra..
Hur gör ni andra när ni går hem till andra på kalas/middag/fest? 

Kram

Ps. Från och med nu kommer jag ALLTID ha något nyttigt alternativ att välja på när jag bjuder hem folk. Ds. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar