onsdag 26 december 2012

Första dagen på mitt nya liv.

Hej!

Nu har jag bestämt mej. Jag har fått nog. Och jag är 100% säker på att jag kommer att klara det! Jag är överviktig (Enligt BMI lider jag av Fetma!) och deppig. Jag är konstant trött och slö... Jag känner att det är dags att ändra på situvationen.

Denna blogg kommer jag ha som en dagbok där jag berättar om träningen, kosten och livet i allmänhet.

Hade tänkt ha denna blogg hemlig, men samtidigt är det ju lite peppande att vänner och bekanta verkligen kommer och läser om hur det går osv... Ja, vi får se hur jag gör. Inget jag behöver bestämma nu :)

För att jag ska gå ner i vikt måste jag självklart göra förändringar i mitt liv. Jag kommer absolut inte ändra hela mitt liv, utan några- men viktiga förändringar.

- Undvika vitt socker, kolhydrater och light-produkter.
- Äta max 2 frukter per dag.
- Inte äta efter kl 18.00
- Röra på mej 1 timme varje dag.
- Sova minst 7h per natt.

Och nu till det roliga ;) Som ni säkert redan gissat väger jag idag 86kg.

Mina mått 2012.12.26.
Arm: 34cm
Bröst: 109cm
Midja: 94cm
Rumpa: 109cm
Lår: 60cm
Vikt: 86kg.

Varje Måndag kommer jag att väga mej. Och den 26:e varje månad kommer jag att ta nya mått.
Kommer då även att uppdatera bloggen :)

Nu ska jag sätta mej och skriva inköpslista :)



1 kommentar: